I mitt förra inlägg skrev jag att det roliga var över och att jag får börja sikta in mig på rullskidor. Riktigt så illa blev det inte. I Skövde och Falköping ligger konstsnön ganska tjockt. I början av veckan var dock spåren väldigt isiga men i helgen har jag varit i Skövde 2 gånger och båda gångerna har spåren varit fina.
 
Så det har blivit en del timmar i skidspåret även den här veckan (7,5h) plus lite löpning och motionscykel. Så jag är nöjd med veckans träning. Det har blivit en hel del av den varan det senaste men nu kommer kroppen "slippa" längdskidor ett tag. Jag åker till Danmark med jobbet i morgon och kommer tillbaka först fredag kväll. Löparskorna tar jag med mig och kanske finns det nåt gym man kan besöka.
 
Veckans träning:
Måndag: Löpning, intervaller 4x4 min, 1h
Tisdag: Motionscykel, 1h
Onsdag: Längdskidor, Billingen, 2h
Torsdag: Längdskidor, Falköping, intervaller 10x800, 1h 30 min
Fre: Vila
Lör: Längdskidor, Billingen, 2h
Sön: Längdskidor, Billingen, intervaller 4x6 min plus korta stakningsintervaller, 2h
 
 

Kommentera

Publiceras ej