Mycket aktiviteter på Rhodos

En liten rapport från en fin vecka på Rhodos med familjen. Normalt sett brukar det bli sparsamt med träning på såna här resor men denna gång hade vi valt en aktivitetshotell så det var bara att köra. Sen är det inte så långt kvar till Lidingöloppet heller så det passade bra.
 
Några löppass blev det och det var bara inte värmen (runt 30 grader) som var jobbig. Vinden på ca 10 m/s gjorde det kämpigt både i motvind men framförallt i medvind. Körde bland annat en 20 minuter lång intervall i hyfsad fart i medvind där jag trodde att jag skulle börja koka. Skönt att hoppa i badet efter det.
 
 
Ett av passen gjordes med Cilla och det var vi tvungna att föreviga.
Förutom löpning blev det en tur på mountainbike med en ledare och en grupp på ca 20 personer. En trevlig miljö att cykla i och det var kul att komma ut och se lite mer än hotellet.
 
Ett pass på en studsmatta var jag med på också. Jag var ensam kille på passet och som jag befarade var det mycket koordination.
 
Tennis blev det vid 2 tillfällen med familjen. Svårspelat i vinden (ni ser flaggorna i bakgrunden) men kul.
Nu är jag tillbaka i Sverige och nu när det blir lite svalare hoppas jag att jag för en likadan effekt som höghöjdsträning. När man tränat i värme hela sommaren borde kroppen blivit bättre på att hantera det och tycka att det blir lite lättare när det är svalt. Men det är nog bara en förhoppning.

Mina mål står kvar

När jag la bloggen på is för snart 5 år sen hade jag 2 mål kvar: Göteborgsvarvet under 1:30 och Lidingöloppet under 2:15. Visserligen har jag gjort under 1:30 på halvmaran ett antal gånger men aldrig på Göteborgsvarvet. Lidingöloppet har jag gjort 2:17 på vid 2 tillfällen så det ska jag ha inom räckhåll.
 
Ett mål som inte står med på bloggen är topp 1000 på Vasaloppet men det har jag insett att jag inte klarar. Satsade hårt för det några år men klarade det inte. Där får jag nog inse att jag är en för dålig skidåkare.
 
 
Närmast är Lidingöloppet i slutet av september och inför det har jag nu på semestern kört mycket mängdträning. Jag har varierat löpning, cykling och lite rullskidor. Optimalt vore antagligen att springa mer men min fot sätter begränsningarna där.
 
Juli månad innebar rekord för mig vad gäller träning under en månad då jag kom upp i drygt 43 timmar. En bra månad är annars 30 timmar för mig.
 
 
 
 
När semestern är över efter denna vecka kommer jag dra ner på träningen och satsa mer på fart och speciellt med backar inblandat. Men först har jag några dagar kvar med lite mer träning. Semestern är inte slut än.
 

RSS 2.0