Som jag tjatat om länge nu på den här bloggen så har jag haft problem med min fot nu sen sommaren 2010. Jag har gjort några röntgenundersökningar utan att det har visat något. Däremot har det konstaterats att min vänsterfot var instabil och därför opererades jag för det. Ett ledband stramades åt bland annat.
 
Det har tyvärr dock inte hjälpt och nu fick jag istället prova på ultraljud. Igår var det dags och röntgenläkaren var säker på sin sak. Hans konstaterade att jag hade ett problem med en muskel som går från stortån och upp i vaden (Flexor Hallucis Longus). När jag böjer på den vid tex löpning så gör muskeln lite för långt ner i en tunnel (tarsaltunneln). Det gör i sin tur att det blir trångt i tunneln och det blir irriterat. Enkelt va? ;-)
 
 
 
Ingången till den här tunneln är exakt där jag har ont i alla fall så det är inte helt orimligt. Min läkare kommer jag träffa på måndag och då kommer det bestämmas om detta ska opereras. Men enligt röntgenläkaren var det förhoppningsvis en ganska enkel operation som går ut på att göra tarsaltunneln större.
 
Hoppas nu att detta verkligen är det som har stört mig hela tiden. Jag börjar bli ganska trött på det här...
 

2 kommentarer

Magnus

15 Mar 2013 08:53

Hoppas verkligen att det är detta nu så du kan få det fixat och kan göra grymma löparsäsonger framöver.

Kristina

17 Apr 2013 10:18

Hej! Jag har liknande problem med foten och har länge försökt hitta rätt läkare som inte bara skickar hem mig med smärtstillande. Jag vore mkt tacksam om du kan tänka dig att dela med dig av vilken läkare/klinik du besökt. Maila om du vill. Tusen tack och lycka till med din operation!
/Kristina

Kommentera

Publiceras ej