När jag la bloggen på is för snart 5 år sen hade jag 2 mål kvar: Göteborgsvarvet under 1:30 och Lidingöloppet under 2:15. Visserligen har jag gjort under 1:30 på halvmaran ett antal gånger men aldrig på Göteborgsvarvet. Lidingöloppet har jag gjort 2:17 på vid 2 tillfällen så det ska jag ha inom räckhåll.
 
Ett mål som inte står med på bloggen är topp 1000 på Vasaloppet men det har jag insett att jag inte klarar. Satsade hårt för det några år men klarade det inte. Där får jag nog inse att jag är en för dålig skidåkare.
 
 
Närmast är Lidingöloppet i slutet av september och inför det har jag nu på semestern kört mycket mängdträning. Jag har varierat löpning, cykling och lite rullskidor. Optimalt vore antagligen att springa mer men min fot sätter begränsningarna där.
 
Juli månad innebar rekord för mig vad gäller träning under en månad då jag kom upp i drygt 43 timmar. En bra månad är annars 30 timmar för mig.
 
 
 
 
När semestern är över efter denna vecka kommer jag dra ner på träningen och satsa mer på fart och speciellt med backar inblandat. Men först har jag några dagar kvar med lite mer träning. Semestern är inte slut än.
 

Kommentera

Publiceras ej