Pigg för min ålder

Då har jag gjort mina första träningspass som 40-åring. I går blev det backintervaller på rullskidorna och idag lugn löpning i Petersburg. Känns konstigt nog inget annorlunda alls att träna när man är över 40 år och jag känner mig pigg för min ålder...

Bättre i foten?

Det verkar gå åt rätt håll vad gäller foten igen. Nu har jag sprungit 2 raka löppass utan att få någon känning. Visserligen inga längre sträckor men ändå. Idag blev det 6 km och det var ett riktigt skönt löppass. Kan det vara en liten bättring på gång?


Dags att byta hjul?

Det har blivit en hel del rullskidträning. Sen jag köpte skidorna har det blivit ett antal mil och i år har jag redan kört mer än något annat år. Hjulen börjar bli slitna så jag funderar starkt på att köpa nya.

Problemet är att nya hjul nästan är lika dyrt som att köpa nya rullskidor. Så det kanske är lika bra att köpa ett helt nytt kit. Jag har nyligen haft 40-årskalas och där fick jag en del pengar. Så de pengarna kanske går till detta.

Sen har jag ett tag funderat på att ha trögare hjul för att få lite mer motstånd. Det skulle man i så fall kunna sätta på bakhjulen. Men det får jag tänka över lite till.


Desperat

Jag har skrivit att jag ska försöka ha tålamod när det gäller löpningen och att det kan ta tid innan det blir bra. Men i praktiken är det inte lika lätt. Det har gått lite upp och ner och nu tycker jag mest det går ner. Jag provade senaste löprundan att ta fram den gamla kinesiotejpen som jag använde en del innan operationen. Den ger lite mer stabilitet i foten och jag hoppas att det kan hjälpa lite. Det kändes kanske inte jättebra just det passet men jag ska ge det mer chanser. En grej jag också ska försöka tänka på är att känna mig fräsch och utvilad i foten innan jag ger mig ut och springer. Det betyder att jag kan behöva en vilodag innan. Och då får jag inte ha kört tex rullskidor dan innan.


Min tejpning av vänsterfoten med kinesiotejp för att ge mer stabilitet.

RSS 2.0