Jag har åkt många mil i skidspåret denna vinter. Men först nu börjar jag få skavsår på fingrarna när jag åker. Det började med ett finger som jag fick tejpa. Sen har det spritt sig till fler fingrar. Lite märkligt tycker jag. Nu får jag i princip tejpa varenda finger innan jag ger mig iväg.
 
Enda skälet som ser det kan vara att handskarna börjar bli slitna och därför har jag idag beställt nya. Jag brukar köra med tumvantar eftersom jag ofta fryser om fingrarna men nu köpte jag istället lite varmare fingervantar. Hoppas detta gör susen.
 
Något som gjort susen på min vikt är också min LCHF-kost. Minus 3 kg blev resultatet efter en månad. Jag har efter Januaris slut slarvat lite men nu har jag gått tillbaka till att vara mer strikt igen. Jag trivs ganska bra med denna kost även om det nästan alltid är svårt att hitta något bra att äta.
 
På söndag blir det tävling i Borås. Ymerloppet, som jag har så bra minnen från då jag tävlade 2011, går förhoppningsvis på samma bana igen. Det var en hel del stakning där och det trivs jag med. Får de inte tillräckligt med snö blir det på deras konstsnö som är betydligt mer kuperad och då har jag mindre chans. Får man hoppas på några dm snö till i Knalleland?

Kommentera

Publiceras ej