Just hemkommen från semster på Rhodos. Från den här vyn låg jag mest hela tiden och spanade in en bergstopp. Det är den som syns på bilden nedan. Tänkte att det måste väl gå att springa upp dit. Och det gick det.
 
Jag tog en del av den på onsdagen men på igår lördag tog jag hela berget. Första biten är en bilväg men i slutet är det trappor som gäller. Sammanlagt var det en stigning på ca 300 meter på 1,7 km löpning om man räknar bort transporten från och till själva berget. Berget klarade jag av på 15 minuter vilket blev en km-tid på 9 min/km...
När jag väl kom upp tog jag ett foto från toppen ner mot hotellet och havet.
Bra träning för benen var det helt klart. Mötte en tysk på vägen ner och han var på väg upp. Han var duktigt trött och det enda han fick ur sig var "Katastrophe". Jag lånade ut lite vatten till honom och önskade honom lycka till på vägen upp. Sen vände jag honom ryggen och begav mig ner mot hotellet för ett skönt bad...

Kommentera

Publiceras ej