Efter rullskid-SM har jag funderat en del på hur jag kan bli bättre tränad. Jag är ganska bra på att jaga mil på skidorna och när snön kommer blir det många långa pass. Det kan väl bero på att jag får åka 30 minuter i bil till snön och sen 30 minuter tillbaka. När man väl är på plats är det lika bra att passa på att köra länge.
 
Men jag ska förändra detta till i år. Jag har lovat mig själv att genomföra minst ett men helst två kvalitetspass i veckan. Med kvalitetspass menar jag antingen intervallträning eller ett ganska kort pass i hög fart. Men för att det ska ge något behöver jag vara fräsch i kroppen vid de tillfällena. Därför ska försöka ha en vilodag innan kvalitetspassen eller i alla fall träna lugnt dagen innan.
 
Jag har börjat redan denna vecka fast med löpning när jag körde intervaller på tisdagen i Petersburg. Ett bra fartlekspass blev det för min del.
 
Idag blev det lite lugnare när jag var ute med Oscar och sprang. Alltid trevligt att få med nån i min familj. Det är också kvalitét för mig.
 

Kommentera

Publiceras ej