I mitt förra inlägg pratade jag mig varm om styrketräning. En bra övning är chins. Jag har fått en utmaning av Cilla att klara av 10 stycken före jul. Så nu kör jag hårt för att klara av det.
 
Ni får inte se mig göra chins här så ni får hålla tillgodo med bild på vad chins är.
 
Så här går den till:

Föreberedande: Ställ dig framför en chin up stång och ta tag i stången med ett brett överhandsgrepp.

Utförande: Låt fötterna hänga fria och lyft sedan upp dig själv tills stången är över hakan. Gå sedan kontrollerat tillbaka till utgångspositionen och upprepa övningen

Och så veckans träning:

Måndag: Löpning 55 min, Styrketräning 10 min

Tisdag: Vila

Onsdag: Motionscykel, 5x4 minuters intervaller

Torsdag: Styrketräning, 10 min

Fredag: Vila

Lördag: Rullskidor, 3 timmar

Söndag: Löpning, 30 min, Styrketräning 30 min

 

Kommentera

Publiceras ej