Min träning är som en berg- och dalbana just nu.

Ena dagen går det jättebra.

Nästa dag är man nere på jorden igen.

Häromdagen berättade jag ju om att jag sprungit 10 km utan att få ont. Jättebra! Jag firade det hela med att köpa nya skor: Saucony Kinvara 2 (se bilden).

I tisdags dök de upp och jag gav mig genast ut på en runda med dem. Jag borde kanske räknat ut att vänsterfoten inte tyckte det var en jättebra idé. Jag fick ta en del gångpausar på vägen och efteråt har det varit lite svullet i foten. Smart drag Anders!

Så nu är det tillbaka till de gamla skorna med inläggen och korta, korta pass tills foten är redo igen.

Tur är väl att det finns annat som känns bra. Riktigt bra faktiskt. Rullskidträningen går över förväntan och faktum är att jag är i lika bra form nu som jag någonsin har varit. Jag har lagt ner en hel del tid på det nu i vår och det har gett resultat. Jag har en testrunda där jag kör allt vad jag kan och idag var jag endast 1 sekund från att persa (perset gjorde jag i somras).

Återstår att se vad berg- och dalbanan har att bjuda på nästa gång...

2 kommentarer

Ulrika & franco

19 May 2012 19:28

Härligt att du ändå är i form, måste ändå kännas gött:)

Ove Carlsson

19 May 2012 21:58

Du lär väl dig...fyller ju bara 40 i juni :)

Kommentera

Publiceras ej