Intresset för Vasaloppet 2013 är rekordstort. Så stort att det redan är fullt. I går läste jag att det fanns 3 000 platser kvar. Passade då på att anmäla mig. Idag var platserna slut så det var verkligen i sista stund.

Jag hann inte ens fundera på om jag ska åka nästa år. Men om jag åker så är det ju en bra idé att ha en startplats. Skulle jag däremot inte åka så kan jag sälja den och få väldigt bra betalt. Så man kan säga att jag har investerat i en bra aktie.

I dag är det annars en vilodag för mig här uppe i Sälen. Fick värk i foten i natt och det kanske inte är så konstigt att foten reagerar efter 3 dagars skidåkning. Så idag har jag suttit vid Gustavbacken och tittat på skidåkare i  solen. Ganska trevligt det också.

1 kommentarer

Anders

21 Mar 2012 00:15

Hm, visserligen är det förstås svårt att undvika att tillgång och efterfrågan skapar möjligheter till att tjäna pengar, men jag tycker att det är rätt fula pengar i sådana fall. Pengarna hör hemma hos arrangören, inte hos någon som spekulerar i andras vilja att tävla.



Samtidigt är det ju många som blir tvungna att kasta in handduken tätt inpå loppet. Undrar just om det kan bli sånt tryck på att få åka att det blir brist på startplatser under sista veckan före första söndagen i mars.

Kommentera

Publiceras ej