Jag har skrivit att jag ska försöka ha tålamod när det gäller löpningen och att det kan ta tid innan det blir bra. Men i praktiken är det inte lika lätt. Det har gått lite upp och ner och nu tycker jag mest det går ner. Jag provade senaste löprundan att ta fram den gamla kinesiotejpen som jag använde en del innan operationen. Den ger lite mer stabilitet i foten och jag hoppas att det kan hjälpa lite. Det kändes kanske inte jättebra just det passet men jag ska ge det mer chanser. En grej jag också ska försöka tänka på är att känna mig fräsch och utvilad i foten innan jag ger mig ut och springer. Det betyder att jag kan behöva en vilodag innan. Och då får jag inte ha kört tex rullskidor dan innan.


Min tejpning av vänsterfoten med kinesiotejp för att ge mer stabilitet.

Kommentera

Publiceras ej