Det har blivit en hel del rullskidträning. Sen jag köpte skidorna har det blivit ett antal mil och i år har jag redan kört mer än något annat år. Hjulen börjar bli slitna så jag funderar starkt på att köpa nya.

Problemet är att nya hjul nästan är lika dyrt som att köpa nya rullskidor. Så det kanske är lika bra att köpa ett helt nytt kit. Jag har nyligen haft 40-årskalas och där fick jag en del pengar. Så de pengarna kanske går till detta.

Sen har jag ett tag funderat på att ha trögare hjul för att få lite mer motstånd. Det skulle man i så fall kunna sätta på bakhjulen. Men det får jag tänka över lite till.

2 kommentarer

Niklas

01 Jul 2012 16:51

Jag kör på 2or fram och 3or bak, åkte VL på 6.39 i år. Du är ju strået vassare så kör 3or runt om på ett par helt nya skidor;)

Anders Carlsson

11 Jul 2012 06:48

Hej Niklas



det blev endast treor bak. Blir ingen större skillnad att även sätta treor fram.

Kommentera

Publiceras ej