Inför Vasaloppet 2011 tyckte jag att jag tränade mycket rullskidor. Då blev det 35 timmar totalt. I år har jag redan kommit upp i 50 timmar (drygt 90 mil) fördelat på 40 träningspass. Får jag fortsätta i den här takten kan det nog hamna på ca 100 timmar innan den första snön kommer. Då har jag gett mig själv fina förutsättningar för en fin vinter på skidorna.

Efter att ha tagit lite lugnt i Varberg på semestern har jag nu kört igång med mer träning igen. I går tog jag fram cykeln och det är bra att variera med lite. Men jag blir nog aldrig riktigt bra på cykel. Det är bara att konstatera.

Däremot hoppas jag kunna göra framsteg i löparskorna den närmsta tiden. Det vore trevligt om det kunde fortsätta gå åt rätt håll. Då kan det nog bli några timmar i löparspåret i höst också.

1 kommentarer

Anki

23 Jul 2012 16:22

Kul att det går bra för dig :)

Kommentera

Publiceras ej