Om förra veckan var en intervallvecka gick denna vecka definitivt i mängdträningens tecken. 4 längdpass på i snitt drygt 2 timmar plus ett bra styrkepass blev veckans skörd. Nu känner jag mig bra sliten och det med några dagars vila räknar jag med att "hämta hem" den här träningen och känna mig fräschare i nästa vecka.
 
I veckan som gått har jag hunnit köpa en pannlampa (Silva Runner) som är riktigt bra för löpning och skidor. Den kommer nog till användning vid många tillfällen. Men än så länge har den stått orörd eftersom jag tränat i dagsljus. Jag har dock testat den innan eftersom en jobbarkompis hade en sån.
På tal om att testa så har jag även hunnit med att testa ett par begagnade tävlingsskidor (Fischer Carbonlite).  Ska prova ett par till nästa vecka innan jag bestämmer mig.
 
 
Men innan det blir det allstå julvila och jag vill önska alla er (kanske är det bara ett fåtal läsare?) en God Jul!
 
Veckans träning:
Mån: Vila
Tis: Längdskidor, Billingen, 2h
Ons: Styrketräning, 50 min
Tor: Längdskidor, Billingen, 2h 10 min (Intervaller plus teknikträning)
Fre: Vila
Lör: Längdskidor, Billingen, 2h 30 min
Sön: Längdskidor, Petersburg, 1h 35 min

1 kommentarer

LOPARJANNE

24 Dec 2012 12:04

Önskar dig en riktigt God Jul!

Kommentera

Publiceras ej