Oj, det var ett tag sen jag skrev här så nu är det definitivt dags. Jag har tränat på lite lagom sen senaste inlägget. Löpningen har gått helt OK även om jag ännu inte har vågat mig på några längre pass. Mestadels har jag sprungit 2-5 minuter i taget för att sen ta en litet avbrott för promenad. En gång har jag dock provat på att springa i 20 minuter i sträck och då blev jag ganska trött i foten mot slutet.

Läkaren sa till mig att det är bättre att springa kort och snabb än långt och långsamt så idag provade jag även backintervaller på Skaraberg. 4 stycken fick bli starten på vad jag tror kommer bli en vanlig träningsform det närmaste. Det var väl inte superfart i benen direkt men det är ju helt väntat. Det viktigaste var dock att jag inte fick några som helst problem med foten.

Jag kommer stegra upp löpningen mer och mer nu men kommer skynda långsamt. Om/när jag klarar att springa 10 km utan att få ont då vet jag att jag är på rätt väg. Men det är en bit kvar dit än.

Jag har redan nu också startat med rullskidträningen. Ett skönt komplement till löpningen då jag kan vara ute på längre pass men även bra eftersom jag har anmält mig till Vasaloppet. Tankar kring Vasaloppet och målsättning kommer i ett senare inlägg.

Kommentera

Publiceras ej