Det är ju allmänt känt att kondition är en färskvara och helt logiskt att konditionen försämras när man inte tränar. Nu har det gått 32 dagar sen senaste konditionspasset och det är inte så kul att tänka på. Den uthållighet jag byggt upp under flera år försvinner sakta men säkert bit för bit.

Idag blev det väldigt tydligt när jag körde ett av min styrkepass i källaren. Eftersom jag inte kan träna vänsterbenet så blir det en del träning för högerbenet. Lite benböj stod på programmet och efter bara några sekunder på vare repetition blev jag väldigt andfådd. Visst kan man bli lite trött av benböj men inte så man står och flåsar i en minut efteråt.

Så jag får nog inse att min kondition inte är på topp och sämre ska den bli. Det dröjer nog ett tag till innan jag kan ta upp konditionsträningen igen. Jag är på dekis helt enkelt.

2 kommentarer

Cilla

25 Oct 2011 11:20

Tvivlar på att jag någonsin kommer få se dig sådär...

Anders Carlsson

25 Oct 2011 20:59

Nej, det får vi hoppas...

Kommentera

Publiceras ej