idag körde jag ett rejält jobbigt lopp. Landvetter långlopp kördes i kuperad terräng och i blött före i och med att det var 4 plusgrader och hade regnat hela natten och morgonen. 8 varv på en 5,2 km-slinga var uppdraget för dagen.

2:43 kom jag i mål på till slut och det är jag väl inte helt nöjd med. Tyvärr var jag inte helt pigg för dagen och fick kämpa hela vägen. Glidet var det inget fel på men fästet hade jag nog lagt på lite tunt för det blev till att springa uppför backarna mest hela tiden. Inte gjorde det saken bättre att speakerna hela tiden basunerade ut: "Det här är norra europas tuffaste seedningslopp inför Vasaloppet och idag är det riktigt trögt före." Jo tack, jag märkte det.

Men det var flera som hade det jobbigt idag så jag får avvakta vad seedningsgubbarna på Vasaloppet säger innan jag kan avgöra om jag ska vara nöjd eller inte. Segertiden var för övrigt 2:02.

Jag fick även ont i foten mot slutet av loppet, en skada jag har med mig sen löpningen. Inget bra tecken att jag nu även får ont av skidåkning. Men idag var det ju mycket "springa-i-backe" så det kanske inte är så konstigt.

Trevligt var dock sällskapet idag. Jag åkte bil till Landvetter tillsammans med tre Falköpinggrabbar: Mårten, Krister och Göran. Tack för det! Tyvärr var de ofina nog att åka ifrån mig i spåret idag.

Jag får återkomma med mer reflektioner kring loppet senare.

1 kommentarer

LOPARJANNE

17 Jan 2011 16:02

Vad är det för kompisar som åker ifrån dig! :)

Och du fick ju höra att det var ett tufft lopp, så jag tror att du kämpade på bra och klarade dig bra ändå...

Hoppas det onda släpper i foten.

Kommentera

Publiceras ej