I mitt förra inlägg berätta jag om mitt bakslag med rullskidorna. Idag kom nästa. Och det var en rejäl käftsmäll: Jag behöver operera om min stortå.

På mitt återbesök i Göteborg nämnde jag det här med rullskidorna och att jag hade lite känningar i stortån. Beslut om röntgen togs omedelbart och jag kastade mig direkt iväg till Karlanderska för att få lite bilder på foten. I knappt 10 minuter befann jag mig på Karlanderska och med mig tillbaka hade jag en CD-skiva med bilderna i (måste vara rekord).

Dessa dundrade jag in med på läkarens rum. Han tog upp bilderna i datorn direkt och konstaterade ganska snabbt att operationen i tån inte var läkt. Den delen av operationen skulle vara det minsta problemet. Den "riktiga" operationen med ledband och senor har dock gått bra. Men extragrejen som gjordes har av någon anledning alltså gått snett. Om operationen gått fel eller om jag slarvat i min rehab står skrivet i stjärnorna.

Redan nu på måndag blir det operation eftersom det fanns en risk att skruven som var satt i tån kunde gå av. Det gick väldigt fort idag från det att jag kom in tills jag fick besked om att jag skulle operera mig redan om några dagar.

Jag har ännu inte smält detta riktigt. Tror jag får återkomma med fler tankar senare.

4 kommentarer

Björn

15 Dec 2011 22:20

Det låter ju otroligt tråkigt!

Lider med dig!

Tur i oturen att det blir snabb behandling.

Ann

16 Dec 2011 05:52

Åh va tråkigt. Men det går nog bra ska du se!

Lisa

16 Dec 2011 08:13

Himla trist! Bara att borra ner huvudet och köra på! Du är ju ung än och läker snabbt...

Kram!

Ove Carlsson

16 Dec 2011 11:44

Hej Broder!

Det var tråkigt med bakslaget..får väl servera dig på julafton då :).

Själv hade jag en tid kl 10.00 på Carlanderska...magnetkamera, blodprover...sedan iväg till IKEA för att hämta ut några hyllor...sitter på E20 på väg hem 10.50!!!

Kommentera

Publiceras ej