Idag har jag varit i Göteborg hos min läkare och planerat min operation. Han gjorde en grundlig genomgång av min fot och berättade för mig vad han tänkte göra. Det är några ledband (springligament och deltoidligament) och kanske en sena som behöver fixas till. De ska "fästas om" mot båtbenet i foten. Länk: http://en.wikipedia.org/wiki/Plantar_calcaneonavicular_ligament


Operationen kommer göras i slutet av september och sen blir det x antal veckor i vila innan jag kan påbörja vägen tillbaka igen.

Tills dess ska jag bara träna på...

3 kommentarer

Jonny

11 Aug 2011 10:11

Jonny

11 Aug 2011 10:44

Hej,

Jag lider av artros i stortåleden fick diagnosen hösten 2010. Jag såg i bloggen från 2007 att du har (hade) samma problem. Hur har det gått ?

Anders Carlsson

11 Aug 2011 11:11

Jag opererade tån får en del år sen och efter det har det varit bra. Fick ett bakslag för 2-3 år sen men då fick jag en kortisonspruta och efter det har jag knappt känt nåt. Vad säger din läkare? Är det aktuellt med operation?

Kommentera

Publiceras ej