Jag spelade mycket dataspel när jag var yngre. Då gällde det att jobba sig upp till olika nivåer. Att vara på level 3 i ett visst spel när kompisen var på level 2 var grymt skönt.

Nu känns det som jag nått en ny nivå vad gäller löpningen också. Att jag klarade av att gå under 1:30 på halvmaran för ett tag sen var ett första steg. Men idag kände jag att jag på riktigt är bättre tränad än tidigare. Då och då springer jag mina intervaller på 1 800 meter runt Hindsbosjön. Idag var det dags igen och det gick snabbare än det gjort tidigare. 6:35, 6:38 och 6:40 sprang jag på idag, ett km-tempo på 3:42-3:44/km.

När man ska springa intervaller handlar det ju egentligen inte om att sätta personliga rekord men jag håller alltid koll på hur snabbt jag springer. För några år sen låg jag på 7:30 på intervallerna för att först i fjol komma ner runt 7 minuter på intervallerna. Någon gång kunde jag komma ner mot 6:50. Men nu är det alltså nya nivåer som gäller.

Level 3, here I come.

4 kommentarer

Sandra Johansson

15 May 2010 17:25

Har då och kikat in på din blogg och det ä väldigt inspirerande läsning. Forstätt mot nya mål så ska jag förtsätta läsa och försöka att komma vidare med min egen träning. Hälsningsar Sandra

Björn

16 May 2010 17:08

En rejäl sänkning ju! Sånt känns ju så himla gött!!

MarathonJohan

18 May 2010 10:33

Grymt! Tänk den som hade kunnat komma upp i sådana farter... Jag ligger nog fortfarande på Level 1 :)

Anders Carlsson

18 May 2010 10:41

Sandra: Tack för de värmande orden.



Björn och Johan: Tror nog även ni har nått en ny nivå i er träning i år mot tidigare. Träning verkar ge resultat.

Kommentera

Publiceras ej