Efter fredagens konditionstest har jag inte legat på latsidan. I lördags tog jag en timmas löptur där jag försökte tänka på det som Mattias på Aktivitus påpekade: Att springa mer upprätt och försöka sträcka på mig.

Kändes bättre nu än det gjorde på löpbandet i fredags men fortfarande inte helt avslappnat.

I går besökte jag Istrums friidrottsträning. De hade 10x200 meter på schemat. 200 meter är väl inte min paradgren direkt men det gick väl hyfsat bra ändå tycker jag. Skönt att få lite fart på benen. Det fanns dock inte helt oväntat några yngre löpare som var något vassare än mig.

När 200-ingarna var avklarade tyckte jag att det skulle pass med 2 stycken tusingar som avslutning. De utmattade ungdomarna undrade vad det var frågan om. Jag fick springa mina tusingar ensam. Jag ska nog besöka deras träning fler gånger. Hoppas jag kan locka med dem på lite längre intervaller då.

1 kommentarer

MarathonJohan

11 May 2010 12:28

Gammal är äldst, eller hur är det?

Kommentera

Publiceras ej