Just nu är jag på skidsemester i Branäs. Utförsåkning står naturligtvis högst upp på schemat.

Men det finns även plats för lite övrig träning. I går när vi åkte till vår stuga fick jag ett fint tips av min fru att jag skulle prova att springa bilvägen från Branäs by upp till Branäsberget där vår stuga är. Vägen är 13 km lång och går i princip uppför hela vägen. Starten är på ca 150 meter över havet och målet nära toppstugan är på ca 530 meter över havet.

Med andra ord en ganska jobbig resa. Men det gick förvånansvärt bra. Trodde att jag skulle får mjölksyra i benen men jag lyckades hålla det i schack. Ett riktigt bra tröskelpass blev det plus att mina ben fick rejält med träning.

Ska nu också se till att åka en del längdskidor innan vi åker hem på söndag.


Den härliga höjdkurvan på mitt löppass.

Kommentera

Publiceras ej