Det har blivit en hel del skidåkning den senaste tiden. I måndags kväll gjorde jag något jag inte gjort sen 2003, ett skidpass i Skara. Jag åkte på åkern vid Planteringen. Fantastiska spår som kommunen dragit där. Det är en slinga på knappt 2 km. I de hårda spåren kunde jag hålla ett högt tempo (ca 3:35-tempo). 10 varv blev det iförd pannlampa.

Idag var det sen dags löpning, något jag inte gjort sen veckan innan jul. En timmas lugn jogg i snöfall i Skara. Kallt till en början men faktiskt riktigt skönt mot slutet. Bra fäste hade jag faktiskt också.

I morgon blir det slalom i Falköping med barnen. Men sen ska jag nog tillbaka till spåret vid Planteringen igen. Har köpt säsongskort på Billingen i år. Får se hur mycket jag utnyttjar det nu när det finns spår på närmare håll.

Kommentera

Publiceras ej