Här har ni mina nya skor: Saucony Progrid Ride 3. Jag har precis varit ute och provat dem och de kändes riktigt sköna. Något lättare (326g) än mina förra skor, Progrid Triumph 6. De gamla skorna har gått lite hål i och läcker in vid blöta pass och efter 110 mil i dem var helt enkelt dags att springa in ett par nya inför vintersäsongen.

Dagens pass var 4x6 km i terräng i Petersburg tillsammans med Karl. Ett riktigt bra pass blev det. Trevligt och bra att ha Karl som sällskap. Han driver upp tempot och jag får försöka hänga på. Perfekt för mig. Vi höll 4:20-4:30-tempo på varven som avslutades med 90 sekunder vattenpaus.

Tillsammans med löpning till och från Petersburg blev det nästan 3 mil i de nya skorna. Det kommer nog bli fler mil i dessa. Var så säker.

3 kommentarer

Jenny

18 Aug 2010 13:39

Saucony är favoriten....eller hur?

Anders Carlsson

18 Aug 2010 20:42

Hur kunde du gissa det Jenny? :-)

LOPARJANNE

19 Aug 2010 20:27

Snygga redskap det där! Och du springer in skorna direkt du... :) Härlig fart och kul att ha en hare i spåret!

Kommentera

Publiceras ej