Jag säger som Gert Fylking. Äntligen!

Efter att ha försökt i flera år blev det i går till slut en tid under 1:30 på halvmaran i Skövde.

I min åttonde halvmara sprang jag in på 1:28:27 på den ganska krävande banan. Men den börjar väldigt lätt första milen då det är ganska mycket utförslöpning. Den första milen klarade jag av på strax under 41. Sen började loppet på allvar. Uppförsbackarna började komma och så även motvinden.

Men jag hade ganska god marginal att gå på så jag hade råd med att tappa lite på andra halvan. Det gick riktigt tungt i stigningen mellan 15 och 18 km men där fick jag sällskap med den sympatiska ultralöparen Reima Hartikainen. Han pushade mig till att öka sista biten och plocka några placeringar.

Sista biten var jobbig men jag kände hela tiden att jag skulle klara det så det var inte svårt att motivera sig. När jag gick i mål hade jag putsat mitt gamla pers på distansen med 2 minuter. Härligt!

Skönt att till slut ha klarat av ett av mina delmål. Eller har jag gjort det? Jag ser nu att jag har satt som mål på min blogg att klara Göteborgsvarvet under 1:30 och det har jag ju faktiskt inte klarat än. Egentligen borde det väl räcka med att jag klarar vilken halvmara som helst under 1:30? Vad tycker ni?

6 kommentarer

Björn

25 Apr 2010 21:07

Stort Grattis Anders!!!

Jag tror att din fråga är helt akademisk då du säkert klara Varvet under 1.30!

Fredrik

25 Apr 2010 21:46

Bra jobbat!

Tycker nog att du ska klarar GBG-varvet på under 1.30 för att kunna bocka av den rutan. Men väldigt bra oavsett.

Själv missar jag inte ett tillfälle att skryta över att jag chockade mig själv med att springa ett 10 km lopp här i Oslo på för mig fina 41.50 igår. Dessutom visade klockan att jag sprugit 10,5 km under loppet, och alltså enligt den hållit 4.00-tempo. Men jag börjar nästan undra om det är fel. Tidernas formtopp hade jag i alla fall. Kändes som jag hade bloddopat mig eller nåt.



Piratfarsan

26 Apr 2010 18:49

GRATTIS!! du är en klippa grabben..

Anders Carlsson

26 Apr 2010 21:16

Ja, jag ska nog vänta tills jag klarat av varvet under 1:30 innan jag bockar av.



Tror nog att du kan lita på klockan där. Du är bättre än du tror!

MarathonJohan

30 Apr 2010 15:33

Grattis!

Carl-Olof Carlsson

02 May 2010 22:41

Äntligen sprängt tidsvallen 1.30 med flera minuter

Hoppas att formtoppen håller i sig tills Göteborgsvarvet

Grattis!

Mor o Far

Kommentera

Publiceras ej