Efter det tuffa loppet i lördags var tanken att söndagens rullskidpass skulle bli ett återhämtningspass. Men det blev tuffare än jag tänkt mig. Kroppen var inte alls pigg (konstigt?) och dessutom blåste det rejält ute. Det gjorde att jag fick kämpa för att överhuvudtaget ta mig framåt.

Jag brukar staka det mesta på rullskidorna men i söndags blev det mycket diagonalåkning. Det har känts i benen efter det kan jag säga. Så idag fick jag ta återhämtningen istället. I mina nya skor, ett par Saucony Progrid Triumph 6, tog jag en lugn joggingrunda i Skara.

Förhoppningsvis är jag lite piggare på torsdag då jag tänkt köra ett lite tuffare pass. Sen väntar Karlssonloppet på lördag, ett 10 km-lopp i Mariestad.



Mina nya skor.

1 kommentarer

MarathonJohan

16 Sep 2009 08:36

Jag MÅSTE komma ut på ett rullskidspass snart, det är nog nästan ett år sedan jag var ute senast... Men jag stakar bara, trillar omkull om jag diagonalar, men det är väl en träningssak :)

Kommentera

Publiceras ej