Är det nån mer än jag som tycker det har blåst mer i år än tidigare år?

Jag har varit ute och tränat en del, bland annat löpning, cykling och rullskidor och jämt så blåser det. När man är ute och springer spelar det väl mindre roll men när man cyklar och åker rullskidor så är det ingen höjdare när det blåser.

Och jag har tänkt på att jag knappt nån gång har känt att det har varit vindstilla. Har det hänt nåt med vädret eller har alltid varit så här även om jag inte tänkt på det.

Idag var jag ute på rullskidorna och enligt yr.no, den fantastiska vädersajten, skulle vara "svag vind" i eftermiddag. Ja, tjena! Det började visserligen bra men det berodde nog på att jag körde i medvind. När jag sen vände upp borta i Axvall var det bomstopp. Var det nån som drog i mig? Nej, det var naturligtvis en rejäl vind som tog tag i mig. Och när jag tittade mig omkring så stod flaggorna i flaggstängerna rakt ut. Vad oväntat.

Jag tog två varv bara för att vara säker på att det verkligen blåste. Efter nästan två timmars åkning var jag helt slut i kroppen. Men det är kanske det som är meningen med träning. Att man ska bli trött alltså.

Så jag ska väl vara nöjd med det det här vädret då kanske. Hoppas det blåser upp till storm nästa gång jag ska ge mig ut. Då jävlar....

1 kommentarer

Janne

21 Nov 2009 16:51

Det är inte kul att bli blåst :)

Hoppas att du får ett pass utan att behöva kämpa i motvind också... Det kan ju vara nog jobbigt ändå!

Kommentera

Publiceras ej