Det är mycket att göra just nu och jag har helt glömt bort att skriva på min blogg på ett tag.

Det betyder dock inte att jag har legat på latsidan vad gäller träning. Som vanligt har det blivit tre konditionspass den här veckan. Först ett segt löppass i onsdags. Jag hade tagit influensasprutan dagen innan så den gjorde nog att jag inte orkade riktigt.

Sen fick jag spurta i helgen för att komma upp i tre pass. Denna helg har jag varit ute på rullskidorna både lördag och söndag. I går körde jag stakintervaller i backe och idag var det dags för distans. Och tro det eller ej men det var i princip vindstilla idag. Helt underbart väder med sol (visserligen en del moln som skymde den). Det var endast nån enstaka plusgrad. Det var precis så att isen som bildats inatt hade smält till vatten.

Jag slipade mina stavspetsar innan också. Sen var det bara att köra och det gick riktigt bra. Jag körde min gamla runda förbi Hangelösa (ca 24 km) och det rullade på riktigt fint. 3:38-tempo höll jag i snitt vilket jag får vara väldigt nöjd med.

Nu ska vi snart ut och se på tomteparaden. Sen blir det glögg och pepparkakor ikväll. Men framförallt är det dags för El Classico. Det kommer jag definitivt inte att missa.

Kommentera

Publiceras ej