I går hade jag planerat in ett tufft intervallpass som skulle bli det sista hårda träningspasset inför Göteborgsvarvet. Men jag kände redan från start att benen var rejält tunga sen träningen i torsdags. Jag körde därför en rejäl uppvärmning innan för att benen skulle få chansen att mjukas upp.

Men det hjälpte inte mycket. Meningen var att jag skulle köra 10 stycken 350-metare i ganska tuff terräng men jag körde bara sex stycken. De intervaller jag körde orkade jag heller inte köra i den fart jag hade önskat.

Jag är nöjd med att jag valde att inte köra de sista fyra intervallerna och nu kommer det bli riktigt lugn träning sista dagarna innan Varvet. Hoppas det hjälper för att komma i form.

4 kommentarer

Janne

11 May 2009 22:44

Det låter klokt att du tar det lugnt nu fram till Göteborgsvarvet...

Jag kanske också åker ner för att känna på stämningen och bara var med. Men jag hoppas och tror att du kommer att fixa en bra tid.

Ulrika

13 May 2009 06:56

Det kommer gå fiiint på varvet...

Ingen idé med trötta och slitna ben på lördag.

Linda

13 May 2009 13:14

Vet inte om du tänkt vila fram till varvet eller inte, men imorgon kl 18.15 blir det cykelträning från Botan. Välkommen!

Anders Carlsson

14 May 2009 07:58

Tack ska ni ha!



Linda, jag passar denna gång. Tror inte jag hänger med på min citybike...

Kommentera

Publiceras ej