Som det är nu handlar den mesta av min träning om långpass på skidor i ca 70-80% av maxpuls. Jag känner att jag behöver bryta av med lite fartträning och få upp pulsen lite (till 90% av maxpuls). Så denna vecka blir det intervallträning.

Idag körde jag 3x2400 meter löpning i Petersburg. Nog gick pulsen upp alltid men så väldigt fort gick det inte. Det går ungefär 30 sekunder långsammare på rundorna nu mot i somras. Men det är nog inte så konstigt eftersom jag inte springer lika mycket nu.

På torsdag blir det spinning och då kommer jag definitivt också få upp pulsen högt och i helgen blir det nog ett pass på skidorna om det finns spår. Då tänkte jag även då försöka mig på intervallträning.

I lördags när hela familjen var och åkte skidor så filmade Cilla mig och här kan du se resultatet. Vet inte om det ger så mycket men i den första sekvensen handlar det om stakåkning och i den andra diagonalåker jag.  Jag har svart och gult på mig och en röd mössa.

Kommentera

Publiceras ej