I går avslutades mitt miniläger i Mora men en "Full hand", ett träningsuttryck för 5 timmars träning samma dag.

Jag började med teknikträning tillsammans med Lars på förmiddagen följt av lite lugn skidåkning. 

På eftermiddagen blev det ett långpass på 3 timmar i rejäl kyla. Det var meningen att jag skulle ta det ganska lugnt men när Lars kom skejtande tillsammans med Martin Johansson (moraåkare och orienterare) skulle jag naturligtvis försöka följa. Jag fick ta i rejält för att hänga på samtidigt som de inte behövde ta i särskilt mycket. Efter det blev det lite lugnare åkning...

Tyvärr frös korken till vätskebältet fast så jag blev utan dricka sista timman. Det blev en rejäl soppatorsk mot slutet. Men i mål tog jag mig i alla fall.

Sammanlagd träning för dagen blev 5:15. Det är nytt rekord för mig vad gäller träning. 9 timmars skidåkning blev det på mina två dagar upp i Mora. Det får jag vara riktigt nöjd med.

Nöjd är jag också med alla tips från Lars och ett trevligt sällskap under mitt läger.



Lars Suther och jag under en skidtur i Hemus

4 kommentarer

Anonym

29 Dec 2009 22:28

Jasså du höll ut så länge på em. Det var starkt jobbat! Och hem verkar du tagit dig helskinnad med.



Kom ihåg att jobba med tyngdöverföringen nu.

Anders Carlsson

30 Dec 2009 00:21

Tack Lars (det borde vara du som skrivit även om du inte angett ditt namn..)



Jag lovar att jobba med tyngdöverföringen.

Carl-Olof Carlsson

31 Dec 2009 10:55

Tydligen en rejäl genomkörare med IFK MORA SK

Nu får du allt vila under nyårshelgen!

Mor o Far

Janne

31 Dec 2009 14:23

Bra jobbat! Och ett Gott Nytt År på dig!

Kommentera

Publiceras ej