I våras köpte jag Asics Kayano 14. Tyvärr har jag fått skoskav varenda löppass med dem. I dag fick de en sista chans. La på Compeed på hälarna och gav mig ut. Dröjde ca 30 minuter innan skaven var där. Bara att knyta upp skorna rejält och jogga hem.

Detta var definitivt sista passet i dessa skor. Grannen Anders var däremot jättesugen på dessa. Han ska testspringa dem och sen får vi se om han vill ha dem. Hoppas han inte får skoskav nu bara...

Provade förresten mina nya Saucony i fredags. Tog en kort runda bara och det kändes riktigt bra. Väldigt sköna skor. Men jag får nog prova dem några gånger till innan jag ger dem något riktigt betyg.

4 kommentarer

Fredrik

24 Aug 2009 10:06

Själv har jag precis investerat i ett par Kayano 15. Har kört två pass. Känns ok så långt, även om jag märker att höger stortå lätt domnar bort. Får se om de går samma öde som dina till mötes eller inte.

Lars

24 Aug 2009 19:07

Ser ju bra ut inför Lidingöloppet just nu.

Har precis köpt ett par Kayano 15 jag med. Har bara hunnit testa dom lite lätt ännu. Men gillade dom det lilla jag känt på. Dock tävlar jag nästan alltid i Saucony. Grymt sköna tävlingsskor!. Har haft Fastswitch tidigare men just nu kör jag Type A.

Anders Carlsson

24 Aug 2009 19:12

Verkar bara vara jag som inte passar i Kayano. Type A2 verkade vara lite väl tunna för Lidingöloppet så jag valde Fastwitch som var lite tyngre. Vad bra att du Lars gillar dem. Hoppas jag också kommer göra det.

Piratfarsan

26 Aug 2009 09:22

Jag har kört ett tag nu med mina Saucony Tangent 3 och det är som med mina tidigare Saucony, aldrig något skoskav eller att det gör ont någonstans, inte ens när de är helt nya, jag skulle inte ens tveka att köra ett lopp i ett par helt nya Saucony..

Kommentera

Publiceras ej