När jag sprang Göteborgsvarvet 1990 och 1991 (ja, det var länge sen sist), sprang jag i min Flyerströja. Det var en tröja jag hade när jag spelade innebandy i Ardala Flyers. Den var rätt populär i Göteborg eftersom den ar svart- och grönrandig. Jag fick alltså mycket hejarop från de som höll på GAIS.

Idag tog jag fram tröjan igen och tog en långtur på Flianleden som är 15 km i terräng. Efter ett tag började jag känna att det skavde mot bröstvårtorna. Dags då att komma ihåg att det var ju när jag hade den tröjan som jag fick tejpa bröstvårtorna.

Nån tejp hade jag inte med mig så det var bara att bita ihop. Skönt att komma i mål och ta av sig tröjan kan jag säga.

Det har var sista långpasset innan varvet om en vecka. Nu blir det korta, intensiva pass innan det är dags att efter 17 års uppehåll springa den 21 km långa banan. Kanske blir det med Flyerströjan. Men då får jag nog se till att tejpa innan...

Kommentera

Publiceras ej