Trodde faktiskt att konstsnöspåret skulle vara borta, men tittade på IFK Skövdes hemsida och såg att det gick att åka i går kväll.image21

Så jag slutade tidigare från jobbet och stack iväg. Men spåren var inte helt bra om man säger så. Det fanns en hel del genomslag plus att det var mycket barr i spåret.

Men det var bara att köra på. Bra fäste hade jag så det blev faktiskt en riktigt bra skidåkning.

Jag körde en timma men hade nog kunnat köra mer om det inte hade regnat så mycket. Jag blev ordentligt blöt och mot slutet började jag frysa så det var bara att ge upp.

Men jag fick i alla fall 14 km skidåkning. Hade mina nya stavar och de kändes riktigt bra.

Jag var ensam i spåret (helt överraskande). Och med största sannolikhet var jag också säsongens sista skidåkare på Billingen.

Kommentera

Publiceras ej