Efter den hårda träningen i helgen kom det ett rejält bakslag. Har blivit ganska risig i magen.

Troligtvis beror det på att jag inte tål sportdrycken som jag köpte (Cilla hade rätt, det var skit).

Nån som vill köpa 1,5 kg pulver som man kan bli dålig i magen av? Hör av er så får ni det billigt.

Nu börjar det bli dags att ladda för Vasaloppet och jag ska pröva lite mental träning, ett råd från min mentala rådgivare.

Ska skriva tre "affirmationer" sju ggr/dag på datorn eller på ett papper. Jag har valt följande affirmationer:
"Jag är stark i uppförsbackarna"
"De andra är tröttare än mig"
"Efter målgång väntar en stor kall starköl"

Eller har ni några bättre förslag?

1 kommentarer

Carl-Olof Carlsson

11 Feb 2008 22:13

Hej Anders

Istället för "sportdryck", drick kranvatten!
Lite Cola för dålig mage är inte fel!

"Affirmationer"

" Flera söderifrån har heller inte haft någon snö"
" Många kommer inte till start-färre i spåren"
" Mindre uppkörda spår och rutin ger bättre


placering"


Lycka till!

Far

Kommentera

Publiceras ej