Eftersom spåren börjar smälta bort på Billingen hade jag planer på en riktig långtur på rullskidorna idag när övriga familjen var och mottog Scotts,efter deras andraplats i Dansbandskampen, på torget i Lidköping.

Men efter en dryg timma lyckades jag med något jag tyvärr är ganska bra på: Jag körde över min ena stavspets. Efter det blev det inte så mycket till rullskidåkning.

Men jag kom på att jag hade några slitna spetsar hemma och eftersom Cilla och barnen inte hunnit åka iväg till Lidköping ännu ringde jag hem och Cilla var så snäll så hon kom ut med spetsar till mig. (Jag befann mig två kilometer hemifrån). Det brukar vara ganska lätt att byta spetsar utan att värma men just idag satt den trasiga spetsen stenhårt. Jag försökte några minuter utan att lyckas så det var bara att ge upp och åka hem.

När jag kom hem bytte jag skor och tog på mig löparskorna istället. Det borde väl fungera bättre? Och det gjorde det faktiskt. Det blev ett lugnt pass med fyra långa intervaller.

Sammanlagd tid på passet blev 2.34 så det får jag väl trots allt vara nöjd med.

70 dagar kvar till Vasaloppet...

Kommentera

Publiceras ej