I går kväll var det snösprutning på programmet. Klockan 22 började jag mitt pass. Jobbet innebar att övervaka anläggningen och se så att allt fungerade.

Det var inte jättebetungande så jag hann med lite skidåkning också. Hittade en lite stump jag kunde åka på mellan snökanonerna. Det blev 3x30 minuters backträning. Jag varvade stakning med diagonalåkning. Blev faktiskt riktigt bra träning.

Kändes lite konstigt att åka skidor mitt i natten. Klockan 01.10 klev jag av skidorna för sista gången.

I morgon ska spåret vara klart och då kommer jag nog vara på plats. Men då blir det nog på dagtid...


En av snökanonerna.


Bäst att varna lite också


Så här fin husvagn har man att värma sig i.

1 kommentarer

Janne

13 Dec 2008 10:53

Vad är det där för tjuvträning? När vi andra ligger och sover så kör du backträning :)

Bra jobbat, det kommer att resultera i din målsättning under Vasaloppet...

Kommentera

Publiceras ej