Nu har det kommit en del snö och 5 km-spåret var öppet på Billingen. Jag provade det idag men det var ingen höjdare. Mjuka spår och på några ställen fick jag hoppa för att inte skava sönder skidorna i grus.

Det blev konstsnön som vanligt i stället. Där var det däremot kanonspår. 1100 meter mäter spåret nu. Jag tyckte det gick bra när jag åkte men med jämna mellanrum blev jag varvad av en åkare i gult och svart från Ulricehamns IF.

"Det var väldigt vad han hade bråttom", tänkte jag innan jag såg att det var Dan Moberg som i år kom 19:e i Vasaloppet på 4.28, nästan exakt 3 timmar snabbare än mig. Inte så konstigt att det gick fort. Gjorde nåt tafatt försök att hänga på men jag var chanslös. Man kan lugnt säga att jag inte är där än. Kanske kan jag hänga på honom den 1 mars? Jag har ju hela 78 dagar på mig att komma i form...

Kommentera

Publiceras ej