Häromdagen funderade jag om jag skulle göra ett kort eller långt test för att se hur jag ligger till.

Det blev det långa alternativet. Stenumsrundan på 19 km hade jag inte sprungit på över ett år så det var verkligen dags. Hur gick det då? Jo, jag kom in på 1.26, en km-tid på 4:33.

För att klara GBG-varvet på 1.35 behöver jag en km-tid på 4:30. 3 sekunder per kilometer har jag alltså kvar att kapa fram till start om tre veckor.

Det kanske kan vara svårt att jämföra ett träningspass på 19km mot Göteborgsvarvet men detta ger i alla fall en fingervisning om att jag inte är helt chanslös.

Känns som jag satt en rimligt mål då jag får kämpa lite för att klara det samtidigt som det inte är helt omöjligt.

Den bekanta höften gjorde sig påmind mot slutet. Men det är nog ingen större fara hoppas jag.

Kommentera

Publiceras ej