Den här veckan hamnar helt klart under kategorin "Dålig".
 
Det började med en magsjuka som höll mig borta från träning några dagar. När jag sen startade i fredags med löpning kändes foten och vaden inte så bra som jag hoppats. Jag har haft lite småkänningar det senaste men hoppades att vilan skulle göra att allt var OK nu. Men det är lite stelt när jag springer och jag kommer att besöka Kajsa för laserbehandling och massage på tisdag.
 
Helgens träning blev annars helt klart godkänd. I går körde jag 7 stycken 4-minutersintervaller på rullskidor. Jag höll till på vägen mellan Skara och Ardala där jag spenderat en stor del av min rullskidträning. Idag blev ett distanspass på Stenumsrunda där jag öppnade lugnt för att sen trycka på lite. Båda passen kändes bra. Det enda som stör är att farten inte är densamma som förut. Men det hoppas jag beror på att det är kallt och blött ute och då rullar det inte lika bra.
 
En annan sak jag helt glömt bort denna vecka var min chins-utmaning och att jag skulle träna mer styrka. Jag får skärpa mig till nästa vecka.
 
Träning vecka 47:
 
Mån: Vila
Tis: Vila
Ons: Vila
Tor: Vila
Fre: Löpning, 50 min.
Lör: Rullskidor, intervaller 7x4 min
Sön: Rullskidor, 90 min

Kommentera

Publiceras ej