Det blir en hel del rullskidor just nu. Delvis för att jag har minskat på löpningen för att foten ska få återhämta sig men även för att det känns så bra med rullskidor.

I tisdags blev det långa backintervaller i Timmerbacken som är ca 1,6 km lång. Det tog knappt 8 minuter att ta sig upp. Det gjorde jag 3 gånger. Problemet var att ta sig ner. Det fick bli att ta av sig rullskidorna och gå/springa ner. Varmt och jobbigt var det men jag är helt säker på att det var nyttigt.

I går körde jag återigen min testrunda där jag kör max. Denna gång rullade det väldigt lätt (mycket pga värmen) och det nya fartrekordet är nu 2:48/km. Känns oerhört kul men samtidigt överraskande att jag redan nu i maj ligger så här bra till.

Det närmaste ska jag försöka mig på att springa lite också för att se om det fungerar. Vore väldigt trevligt.

Kommentera

Publiceras ej