Så. Då var det slut på det roliga. Snön är på väg att smälta bort. Flera plusgrader i kombination med regn gör att det blir grönar och grönare på marken. Väldigt tråkigt för mig som skidåkare.
 
Innan det hann smälta har jag dock hunnit med att köra några bra pass på Billingen med bland annat en femmil i fantastiskt väder och fina spår.
 
Ett par skidor har jag även köpt i veckan. Dan Moberg sålde ett  begagnade tävlingsskidor till mig så de kommer jag använda i de tävlingar som jag ska ställa upp i. Hoppas dock att det kommer finnas snö så de blir av. Jag kommer troligtvis att ställa upp i Stråkenloppet, Billingens långlopp och Ymerloppet. Och så Vasaloppet förstås...
 
Nu kanske man kan tro att det inte går att åka skidor men det finns faktiskt konstsnö kvar i Skövde och Falköping. Det borde gå att åka ett tag till på dem även om det är plusgrader. Men snart är det nog dags att plocka fram rullskidorna igen. Inte riktigt vad jag hade planerat.
 
Veckans träning:
 
Mån: Vila
Tis: Vila
Ons: Längdskidor, Billingen, 1h 30 min
Tor: Längdskidor, Billingen, 1h 20 min
Fre: Längdskidor, Billingen, 3h
Lör: Styrketräning 15 min
Sön: Längdskidor, Billingen, intervaller, 1h 30 min
 
 

Kommentera

Publiceras ej