Operationen är klar. Igår satte Jonas Weidow kniven i min vänsterfot för att rätta till min instabilitet. Operationen var enligt läkaren lyckad. Han fäste om (och förkortade) ett ledband (främre deltoidligamentet) och en sena. Han sänkte även stortåbenet för ökad stabilitet. Han hittade även lite vätska i en senskida och det tog han bort.

Jag var väldigt glad att operation gick bra men efter operationen mådde jag väldigt dåligt på grund av narkosen och det tog 5-6 timmar innan jag kunde få i mig något att äta. Roliga eftermiddagar har jag haft om man säger så. Resan hem var även en pärs men vid 19-tiden kunde jag till slut pusta ut hemma i TV-soffan med mitt gips om vänsterbenet.

Nu är jag sjukskriven och varierar sittande med liggande. Tur att det är cykel-VM på TV så man har något att se på och motiveras av.

7 kommentarer

Annicka

21 Sep 2011 16:22

Du kan ju börja titta på Våra bästa år igen, en fantastisk serie eller hur??

sara

21 Sep 2011 21:14

Hej! Skönt att det gick bra. Krya på dig!

Anki

21 Sep 2011 21:24

Skönt att det gick bra i alla fall . Kram!

Charlotte o Sten-Inge

21 Sep 2011 22:12

Bra att operationen gick bra. Lycka till med återhämtningen och omstarten med träningen.

Anki

22 Sep 2011 07:54

Skönt att det gick bra . Lycka till nu med återhämtningen .

Malin

22 Sep 2011 08:01

Vad skönt att du är opererad nu och att det gick bra! Nu får du se till att vila upp dig i form och så ses vi snart på tävlingsbanorna igen hoppas jag! :)

Anders Carlsson

23 Sep 2011 17:45

Annicka: Ja, jag har sett en del härligt gamla serier de senaste dagarna.



Tack alla ni för uppmuntrande kommentarer. Det värmer.

Kommentera

Publiceras ej