Har precis kommit hem från Läckövarvet och är väldigt nöjd.

1:24:58 lyder mitt nya pers på halvmaran efter det här loppet. Den tiden hade jag inte i min vildaste fantasi vågat drömma om. Att jag kunde komma under 1:28 kändes inte omöjligt men det har var mer än bra.

Jag hade planen klar för mig innan loppet att jag skulle starta hyfsat snabbt för att ge mig själv chansen till en bra tid. Och benen var väldigt pigga från start. Första 5 km avverkades på 19:45 och milen på 40 blankt. Vanligtvis hade jag känt att det var en alldeles för snabb öppning men jag kände mig inte ett dugg trött så jag var inte orolig.

Det bara flöt på och när jag kom till Läckö Slott för den tuffa 4km-avslutningen i motvind så jag kände jag mig stark. Faktum är att jag njöt av att springa i motvinden och känna att jag inte blev trött. Denna dag verkade jag ha outtömda krafter.

Jag närmade mig löparna framför hela tiden och sprang förbi en av löparna. Jag var även nära att ta någon mer placering men i slutet såg jag att jag hade chansen att gå under 1:25 så det fick bli en ordentlig spurt för att klara det. Och visst gick det vägen. 8:a i mål blev jag totalt och 2:a i H35. Fick en handduk som pris.

Det har var ett härligt kvitto för mig. Den träning jag lagt ner de senaste månaderna har helt klart gett resultat. Jag ser med tillförsikt fram emot Lidingöloppet.

5 kommentarer

Carl-Olof Carlsson

31 Jul 2010 08:28

Grattis för väl genomfört lopp och en rejäl förbättring av resultatet på halvmaran



Mor & Far

Björn

31 Jul 2010 10:11

En helt fantastisk tid!

Stort grattis!

amanda

31 Jul 2010 14:11

Oj vilken fantastisk tid!

Stort grattis!

Lars

31 Jul 2010 15:19

Grattis! Grymt lopp!

Anders Carlsson

31 Jul 2010 20:59

Tack ska ni ha. Det här loppet kommer jag inte glömma i första taget.

Kommentera

Publiceras ej