Har kommit hem från Läckövarvet och är för en gång skull riktigt nöjd med min insats. 1:30:48 på halvmaran innebär nytt personbästa.

Jag är framförallt nöjd med att jag orkade hänga i och hålla tempot ända in i mål denna gång. Trots rejäl motvind sista 4,5 km lyckades jag hålla mitt tänkta tempo. Jag hade lite kramp i baklåren också. Det nöp en del men som tur var klarade jag mig utan att det blev en rejäl kramp.

Visst hade det varit trevligt att gå under 1:30 men det var egentligen aldrig nära. Låg efter det schemat redan efter 6-7 km men jag tappade inget mer sen.

Jag kom ikapp Karl efter ca 3 km och sen följdes vi åt hela vägen in mot mål. Men som vanligt spurtade han ner mig.



På min pulskurva syns ganska tydligt att jag fick kämpa på bra mot slutet. Pulsen når nästan maxpuls vid målgång. Bilden är från målgången för övrigt. Oscar springer framför och hejar på.


Barnen och deras kusin Alfred sprang också men de fick nöja sig med 1200 meter. Här sysn de tillsammans med mig och Karl. Håkan Tholin, Fredrik Samuelsson och Fredriks kompis Erik sprang också. Fredrik imponerade med 1:43 på halvmaran, ett pers med 8 minuter.

4 kommentarer

Anonym

01 Aug 2009 08:18

Bra jobbat! Vann du nåt på prisutdelningen? Fick Tholin nån ny sedelklämma?

Anders Carlsson

01 Aug 2009 09:44

Hej Anonym (Fredrik?). Nej, vi gick lottlösa hela högen. Jag blev 6:a i min klass.

Ulrika

01 Aug 2009 21:43

Grattis till ett bra lopp!

Janne

03 Aug 2009 23:06

Kanonbra! Riktigt starkt att hålla i hela vägen.

Och ett stort grattis till PB.

Kommentera

Publiceras ej