Efter en weekend i England med sena kvällar och tillhörande dryck var jag förberedd för ett tungt träningspass idag.

Jag hade bestämt mig för 3x1800 meters intervaller runt Hindsbosjön och hade inga större förhoppningar.

Men jag kände nästan direkt att benen var riktigt lätta idag. Mina intervaller hamnade på 6.50, 6.51 och 6.52, en km-tid på 3:47. Jämför detta med 6:58-7:04 för tre veckor sen. Det var tydligen raketbränsle i den där drycken i England.

Skönt att få ett kvitto på att man har tränat rätt. Har tittat lite på mina tider på de här intervallerna som jag kör med jämna mellanrum. För ett år sen låg jag på 7:15-7:30 per intervall, en km-tid på 4:02-4:10. Så det är tydligt att jag är i bättre form om man jämför med motsvarande tid i fjol.

Jag kommer göra tävlingsdebut på söndag i Lidköpings stadslopp på 10 km. Jag har en viss förhoppning att klara mitt mål att komma under 40 minuter. Då skulle jag bli riktigt glad.

1 kommentarer

Janne

01 May 2009 10:54

Grymt bra jobbat! Den där drycken skulle jag vilja ha några flaskor av... :)



Håller alla tummar för att du klarar att springa under 40 minuter på söndag!



Kommentera

Publiceras ej