Visst blåser det alltid motvind när man cyklar? I alla fall känns det som det gör det.

Mitt långpass på cykel idag började i medvind men det tänkte jag inte på. Det kändes jättebra och jag formligen flög fram. Kanonväder och vindstilla trodde jag. Men när jag hade passerat Vinninga och skulle till Norra Härene mötte jag motvinden med stort "M". Och den följde med mig resten av passet.

Turen gick sen förbi Saleby och Synnerby innan jag till slut kämpade mig i mål i Skara. 55 km på 2:14 blev det, en km-tid på 2:28. Det gick inte jättefort i slutet direkt men jag får väl vara nöjd med att jag varit ute så pass länge.

2 kommentarer

Piratfarsan

11 Apr 2009 21:35

Visst är det härligt med motvind, man får se det som extra kvalitativ träning när man har vindarna mot sig istället för med. För om man alltid hade kraftig medvind skulle man ju vara mkt sämre tränad ;-)

MarathonJohan

22 Apr 2009 09:20

Cykeln kanske man skulle rota fram. Tack för idén! Den har ju stått och "gottat till sig" i förrådet under vintern så den vill nog ut på grönbete nu.

Men jag håller med dig, det känns nästan alltid som motvind när man cyklar.

Kommentera

Publiceras ej