Fredagkväll och nu börjar nerverna komma inför morgondagens hårda prövning.

Har varit täppt i näsan de senaste dagarna men det ska nog inte vara några problem. Idag tog jag en lugn löprunda på 20 minuter och det kändes bra. Fick hålla tillbaka mig själva så att jag inte skulle springa för fort.

Så nu är frågan om jag klarar mitt mål på 2.30. Jag hoppas det i alla fall. Träningen inför har ju gått bra. Ca 115 timmar har jag lagt ner på träning sen jag gick i mål i Vasaloppet i början på mars. Motsvarande timmar i fjol var 47. Då hade jag en del skador och sjukdomar. Det har jag i princip sluppit i år.

Min plan är att ha 48 minuter på första milen, 50 minuter på andra milen och högst 52 minuter på sista milen. Men jag räknar med att det blir tufft sista milen. Att jag kommer ha stumma ben är jag helt säker på. Frågan är bara HUR stumma de kommer vara.

Om ni är hemskt sugna på att följa hur det går för mig i morgon kan ni prenumerera på en SMS-tjänst. SMS:a texten LL 813 och skicka det till 72456 så får ni tider var 5:e km. Det kostar dock 25 kronor. Det går även att gå in på www.lidingoloppet.se för att se resultat. Men jag vet inte hur snabba de är på att lägga ut dem.


Kommentera

Publiceras ej