Efter lite betänketid har jag precis bestämt för nästa mål.

Och jag siktar in mig på Vasaloppet 2009 och jag ska försöka komma bland de 4 000 bästa.

Det innebär ungefär en halvtimmas förbättring om förutsättningarna är som det var i år. Jag tror det är ett realistiskt mål. Att förbättra sig med 1 600 placeringar en gång till tror jag inte är realistiskt. 700 placeringar känns mer överkomligt.

På vägen har jag några delmål. Göteborgsvarvet siktar jag på att springa på 1.35 och sen kommer jag troligtvis att starta i Lidingöloppet. Det loppet har jag aldrig sprungit så det blir svårt att sätta ett mål där än. Jag kommer nog träna en del terräng med mycket backar i vår/sommar och då vet jag nog var jag står.

Känns skönt att ha bestämt sig. Nu ska jag sätta mig ner och göra en grovplan över hur mitt år ska se ut. Jag återkommer med den.

4 kommentarer

Peter

07 Mar 2008 20:01

Puh...

Mitt mål är att klippa gräset lite då och då.

E-Kå

08 Mar 2008 08:29

Kul, välkommen tillbaks i matchen :)

UMA Ulrik

08 Mar 2008 16:14

Gott Bubben kör hårt

Lina

10 Mar 2008 21:01

Hej Anders! Bra att du har satt upp nya högre mål, det motiverar till träning! Bra kört på vasaloppet förresten!

Du frågade mig om mina mål...jag har satt målet inför nästa års Öppet spår...under 6h 10min...högt satt men jag tror det är möjligt om föret är bra. Jag har nämligen tänkt att verkligen träna inför det den här gången, med en början på mitten av september. Planeringen är redan gjord:) Fram tills dess är det triathlon som gäller.

Lycka till i träningen! Jag kikar in här lite då och då.

Kommentera

Publiceras ej